Onze dossiers

Hieronder treft u een doorsnede aan van de opdrachten waarbij ons kantoor in het verleden betrokken is geweest. In deze zaken hebben wij de expertises, (reparatie)begeleiding, onderzoeken, etc. alsmede de rapportages in de Nederlandse, Engelse of Duitse taal uitgevoerd.

Aanvaring tussen twee binnenvaartschepen

Aanvaring tussen twee binnenvaartschepen Op het Albertkanaal in België vindt een kop-kop aanvaring plaats tussen een binnenvaarttanker en een duwcombinatie. De schade aan met name de tanker is aanzienlijk en reparatie dient direct uitgevoerd te worden. Wij werden...

Lees meer

Schade Bergen diesel van zeegaande tanker

Schade Bergen diesel van zeegaande tanker Bij aankomst op de ankerplaats Mosselbaai, Zuid-Afrika, stopte de bakboord hoofdmotor, van een ongeladen tanker van een Nederlandse rederij, automatisch ten gevolge van een lage smeeroliedruk, gevolgd door een black-out. De...

Lees meer

Schade aan de stuurhut van een binnenvaartschip

Schade aan de stuurhut van een binnenvaartschip Een motorduwboot moest voor het verhalen van een ledige duwbak een verkeersbrug onderdoor varen. De hefbare stuurhut stond op de hoogste stand waarbij de brug normaal gesproken zondermeer gepasseerd kon worden. Echter,...

Lees meer

Schade aan reductiekoppeling zeegaande tanker

Schade aan reductiekoppeling zeegaande tanker Tijdens een routine controle van de reductiekoppeling van een zeegaande tanker, wordt schade aan de vertanding ontdekt. Het schip is uitgerust met een MaK hoofdmotor die via een ZF reductiekast de verstelbare schroef...

Lees meer

Spits overvaren en gezonken

Spits overvaren en gezonken Een Franse spits, geladen met circa 350 ton kunstmest was onderweg van Rotterdam-Botlek naar Frankrijk. Op de Dordtse Kil werd het schip overvaren door een achteropkomende ongeladen binnenvaarttanker. De veel kleinere spits kapseisde en...

Lees meer

Schade aan de hoofdmotor door cat fines

Schade aan de hoofdmotor door cat fines Een Deense VLCC ondervond ernstige problemen met haar Sulzer-dieselmotor met betrekking tot de verbranding na het verbruik van HFO gebunkerd op de Bahama's. Het schip wist haar reis naar Rotterdam-Maasvlakte te voltooien. Na het...

Lees meer

Zeiljacht gezonken in de haven

Zeiljacht gezonken in de haven In de winter lag een zeiljacht afgemeerd in Marina Port Zélande in Ouddorp. Kort na de jaarwisseling merkte de havenmeester dat het jacht bijna volledig was gezonken. Het leegpompen van de boot was op dat moment niet meer mogelijk. Wij...

Lees meer

Reachstacker te water tijdens lossen

Reachstacker te water tijdens lossen Tijdens het rijdend lossen van een nieuwe reachstacker bij een Rotterdamse terminal kwam deze in de haven terecht en zonk tot 12 m diepte. Wij werden door aansprakelijkheidsverzekeraars van de terminal benoemd om hun belangen te...

Lees meer

Verschoor & Bras BV

Burgemeester Hazenberglaan 403
3078 HG Rotterdam

info@verschoor-bras.nl
+31 (0)10 479 59 55 – (24/7)

Management

directie@verschoor-bras.nl

Boekhouding

debiteuren@verschoor-bras.nl

BTW nr. NL 003786432B01
KvK nr. 24127591
IBAN NL73 RABO 0381844188